Cykloturistický kurz 2016/17

Fotogalerie – prohlédněte si fotografie z akce
ZPRÁVA č. 7  (poslední)                                                                                                                     Poslední pobytový den (uteklo to jako voda) dopoledne nás čekala „časovka“jednotlivců,  jednotlivá pořadí jednotlivců se sčítala a započítávala se do celkové bodovací soutěže.                                                                                             Vzhledem k tomu, že nám počasí po obědě přálo, vydaly se mladší děti k Jinolickým rybníkům, v kterých si i zaplavaly. Při zpáteční cestě nás chytla pěkná „průtrž“ i s kroupami! Měli jsme štěstí, přečkali jsme ji pod mostem a za sluníčka jsme dojeli zpět. Dnes jsme ujeli 26 km.                                                                     Po večeři následovalo vyhodnocení jednotlivých soutěží a ukončení pobytu zde.

Celkem máme „najeto“ bez dvou km 200 km, což je proti předchozím letům méně, ale terén tu je opravdu náročný!!! Ve dvou dnech jsme vystoupali 660 schodů (rozhledna Tábor, rozhledna K-70 – můstky, Trosky).

Věřím, podle sdělení dětí, že byly i letos spokojeny a že si pobyt zde užily! Všechny děti jsou v pořádku, nikomu se nic nestalo!                                                                                                               Co se týká ODJEZDU, pan řidič by měl být kolem poledne v Praze, protože má ještě někoho vést, jakmile budeme na cestě a bude jasné, kdy budeme u školy, děti Vám pošlou SMS! Klidně i volejte.

Jak jsem již psala, veškeré fotky z kol budou na našich webových stránkách na konci srpna, popř. začátkem září!

Hezké prázdniny plné sluníčka a pohody Vám i Vašim dětem přeje                                                                                                                                              B. Janovská

ZPRÁVA  č. 6
I dnes nám počasí přálo! Dopoledne „barevné týmy“ absolvovaly „postřehový závod hlídek“! Každý tým vytvořil 3 hlídky, cílem bylo najít nejvíce terčů a správně určit dopravní značky. Trať byla dlouhá cca 2 200 m. Každá hlídka doběhla zdárně do cíle. Odpoledne jsme strávili na koupališti v Košťálově, kam jela obě družstva po stejné trase. Na zpáteční cestu se vydaly starší děti ve stopách mladších z předchozího dne a obráceně. Starší proto dnes najely 31 km a mladší 20 km, ale pořádně si šláply do kopce z Libštátu do Lomnice. Večer jsme věnovali dohrávce sportovních soutěží – přehazované a fotbalu.

ZPRÁVA č. 5
Dnešní dopoledne bylo opět slunečné! Po včerejším „stoupáku“ na Trosky jsme se rozhodli, že „dopolední kolo“ vyměníme za sportovní soutěže. Opět jsme soutěžili ve 4 „barevných týmech“, tentokrát to byla přehazovaná a fotbal. I dnes jsme byli svědky skvělých sportovních výkonů, lecjaký profesionální sportovec by mohl tiše závidět s jakým nasazením se jednotlivé zápasy hrály! Odpoledne jsme věnovali projížďce na kole, obě družstva se vydala směrem na Košťálov přes Stružinec, kde jsme se chtěli podívat na místní koupaliště. To se nám zalíbilo natolik, že jestli bude zítra hezky, tak se tam pojedeme odpoledne vykoupat!     Při zpáteční cestě se naše cesty rozdělily, mladší děti jely na Libštát, Bělou, Novou Ves do Lomnice, celkem ujely 31 km. Starší děti pokračovaly směrem na Jilemnici, ale přímo do ní nedojely, v Lomnici jim tachometr ukazoval 22 km. Večer jsme pokračovali v přehazované a ve fotbale. Do chatek nás vyhnala nastupující tma a bouřka.
P.S.: V pondělí a v úterý se našeho kurzu zúčastnil i kolega Václavek, který psal zprávu č. 3 a také dodal fotky. Jsou na nich spíše starší děti, ale nebojte se, mladší děti mají „fůru“ fotek, ale budou na webu na konci srpna, popř. začátku září!

ZPRÁVA č. 4
Fotky 4. den
Dnes nás čekal celodenní výlet na Trosky. Obě družstva vyrazila v 10,00 h. Mladší děti jely po trase: Lomnice – Rváčov – Dráčov – Černá – Libuň – Libuněc – Újezd pod Troskami – TROSKY, celkem ujely 40 km. Starší děti jely skoro po stejné trase, pouze začátek se lišil: Lomnice – Morcínov – Svatý Petr a dále Libuň, …, celkem ujely 42 km. I když většinou jezdíváme o celodenních výletech delší tratě, tak letos jsou o dost náročnější, neboť jezdíme v dost v „kopcovitém“ terénu! Musím všechny děti pochválit, neboť dnes již nikdo pod kopcem neseskakoval!!! I dnes byly úchvatné výhledy z obou věží. Založení hradu spadá až do pozdního středověku (1380-1390). Nechal ho postavit Čeněk z Vartemberka z rodu Markvarticů. Na dvou vyvřelinách byly vybudovány obranné, ale zároveň i obytné věže zvané pro svůj vzhled Panna a Baba. Myslím, že si všechny děti výlet užily, většina z nich byla na Troskách poprvé! Po večeři jsme dohráli turnaj v brannballu a v Ringu! Opět musím všechny hráče pochválit, neboť proti neděli se opět většina z nich maximálně zlepšila!!!
Všechny děti jsou v pořádku, nikdo není nemocný.

ZPRÁVA č. 3
Foto 3. den
Máme za sebou volnější den. Obě skupiny vyrazily na kola, starší děti projely Rovenskem pod Troskami a dostaly se až těsně pod vrchol Kozákova. Mladší  zdolaly náročný vrchol Tábor i s místní rozhlednou a zvládly kritérium okolo Lomnice nad Popelkou. Odpoledne jsme vystoupili na vrchol místních skokanských můstků a všichni společně vyšplhali na rozhlednu, ze které je báječný pohled do hloubi skokanských bubnů. Měli jsme štěstí, byl krásný výhled na celé Krkonoše z netradiční strany. Poté pokračoval turnaj v ringu a brannballu, byly k vidění báječné výkony i bojovnost. Závěr dne děti věnovaly gymnastice na trampolíně a odpočinku před zítřejším celodenním výletem, který bude veden na Trosky, vrchol a zříceninu hradu. Teď už se chystáme do „hajan“. Dobrou noc

ZPRÁVA č. 2
Fotky 2. den
Vážení rodiče,
dnes jsme se probudili do slunečného rána, přes den bylo polojasno, teplota cca 17 stupňů. Dopoledne jsme si všichni projeli trasu: LOMNICE – NOVÉ DVORY – STRUŽINEC – TUHÁŇ – ČERNÁ – LOMNICE, většina dětí ujela 14 km, několik nejstarších dětí si přidalo dalších 5 km. Podobně jako včera i tato trasa byla dost náročná, kopcovitá, místy rozbahněná a kamenitá. Po poledním klidu jsme se všichni vydali směrem do Nové Paky s cílem navštívit Klenotnici.
Ve vstupním prostoru Klenotnice jsme měli možnost vidět  „Expozici geologického vývoje“, která je převážně zaměřena na geologickou minulost Novopacka a podkrkonošské pánve. Součástí expozice je i unikátní výstava mladokarbonských zkřemenělých dřev a jiných zkamenělin a minerálů.
V prvním patře jsme uviděli vlastní „Klenotnici drahých kamenů“, kde jsme si mohli prohlédnout proslulé „polodrahokamy“ Podkrkonoší uspořádané dle lokalit jejich výskytu a zároveň jsme viděli ukázky mistrovské práce zdejších brusičů a šperkařů. Odpoledne jsme zakončili v místní cukrárně. Celkem jsme ujeli za odpoledne 33 km.
Po večeři nás čekaly sportovní soutěže, kterých se zúčastnily všechny 4 týmy, odehráli jsme 2 zápasy brannballu a 2 zápasy RINGO. Urputné boje ukončila až tma. Za všechny účastníky kurzu B. Janovská

ZPRÁVA č. 1
Vážení rodiče,
do Lomnice nad Popelkou jsme v pohodě dorazili kolem 11, 30 h. Hned po ubytování jsme ve 12,30 h šli na oběd, pak následoval „polední klid“! Ve 14,30 h probíhala kontrola „strojů“ = „dofouknutí kol“, úprava výstroje, … Přibližně kolem 15,00 h jsme konečně vyrazili na 1. trasu, která vedla z: Lomnice – Jezírko pod Táborem – U Allainovi věže – Kyje – Bradlecká Lhota – Ploužnice – Lomnice, celkem jsme najeli 20 km! Ovšem děti by řekly, že to bylo „hustý“ = značně kopcovitý terén, ale všechny děti zdárně kopce vyjely!!! Po večeři následovalo rozdělení do 4 skupin a zítra rozehrajeme sportovní soutěže! Ve 22,00 h byla večerka, většina dětí ani neprotestovala!!!
Milí účastníci cyklokurzu, v případě, že ještě budete číst tuto zprávu a máte možnost, vezměte si s sebou baterku! Nezapomeňte na pláštěnky!!! NUTNÉ!!!     Na všechny se těší  Blanka Janovská
V sobotu 1.7. 2017 se na všechny těšíme v 8:30 před novou MŠ (bývalým Sportcentrem).

U tohoto článku nemůžete přidávat komentáře.