Příběhy bezpráví 2017

DSC07729
Fotogalerie z akce – prohlédněte si fotky
Každoročně se zapojujeme do projektu Příběhy bezpráví, který se věnuje novodobým dějinám. Žáci tak mají možnost zhlédnout některý z dokumentárních filmů spolu s hostem a poté s ním besedovat o jeho zkušenostech. Celý článek

Hledá se hrdina – Příběhy bezpráví

I letos se naše škola zúčastní projektu Příběhy bezpráví. Žáci 8. a 9. tříd se společně s pozvaným hostem podívají na dokument z našich moderních dějin, potom následuje beseda k tématu.
Letos je tématem „proti proudu“. Pokud víte o někom, kdo byl statečný, nebál se říkat vždy pravdu, doplatil na to a byl by ochoten mluvit s dětmi o svých zážitcích, pište prosím na adresu: petra.rajtrova@fzs-chlupa.cz.

Kdo jiný?

image (16)Naše škola je zapojena do celostátního projektu, KDO JINÝ?,  který probíhá pod záštitou organizace ČLOVĚK V TÍSNI.

Každý může zlepšovat věci ve svém okolí a každodenním životě. Není důležité, kolik je člověku let, ale jaké má odhodlání a nápady.

Letošním tématem byly menšiny. Žáci z parlamentu 2.stupně se rozhodili natáčet film o dětech, které mají asistenta. Máme  pocit, že role asistenta je někdy nepochopená, a proto bychom chtěli udělat osvětu.

Zúčastnili jsme se několika setkání se zpojenými týmy z ostaních škol. Diskutujeme s odborníky a natáčíme. V červnu by měl být film hotový. Chtěli bychom ho promítnout dětem, učitelům i rodičům, kteří budou mít zájem. Film by měla doprovázet i malá  výstava ve vstupní hale školy, držte nám palce,  za náš  tým Petra Rajtrová

Příběhy bezpráví – beseda se Zuzanou Wienerovou

pí WienerováJako každoročně se žáci 2.stupně pod vedením paní učitelky Rajtrové zapojili do programu Příběhy bezpráví. Letos jsme se věnovali emigraci lidí z komunistického Československa.  Podařilo se nám získat kontakt na paní Zuzanu Wienerovou. Žáci z 8. a 9. tříd se v hodinách dějepisu předem seznámili se životem jejího manžela Jana. V pátek 25.11. 2016 se podívali na dokumentární film Železná opona a poté jim paní Wienerová poutavě vyprávěla příběh svůj a svého manžela. Celý článek

Čtenářský klub

logolinkŘíká se, že dnešní děti nečtou – je tomu skutečně tak? Pokud ano, je možné tento stav změnit? Proč je důležité, aby děti četly? Jak rozvíjet dětské čtenářství? Jaké knížky baví dnešní děti? Jak čtenářské aktivity zakomponovat do běžné výuky?
 Logo_Fin_čtkluby

Na tyto otázky naše škola hledá odpovědi v projektu „Školní čtenářské kluby: inkluzivní prostředí pro rozvoj čtenářské a jazykové gramotnosti“, v němž budeme s podporou Nové školy, o. p. s., po dobu dvou let pracovat spolu s dalšími devíti pražskými základními školami. Všichni společně zaměříme svou pozornost mimo jiné i na to, jak rozvíjet čtenářství u dětí, které doma nemluví česky, případně zda mohou čtenářské kluby pomoci jejich zdokonalování češtiny. Projekt je financován z prostředků Operačního programu Praha – pól růstu ČR a běží v období 1. 8. 2016 – 30. 6. 2018.

Naše společná přesvědčení o dětském čtenářství

  • Rozvíjet čtenářství můžeme jen u dětí, které poznaly radostný zážitek z četby.
  • Každé dítě potřebuje při své čtenářské cestě průvodce.
  • Čtení je potřeba věnovat čas.
  • Čtenářská gramotnost je základním předpokladem školního i životního úspěchu dětí.

V naší škole se od října 2016 schází čtenářský klub otevřený přibližně 12 dětem z prvního stupně, z nichž část tvoří děti s odlišným mateřským jazykem. Děti se ve formátu volnočasové aktivity potkávají jedenkrát týdně na dvě vyučovací hodiny. Cílem setkávání je vytváření čtenářského společenství. V centru tohoto společenství je bohatá nabídka knih a čtení. Čtenářský klub vedou dva manažeři – kmenový pedagogický pracovník školy a externista se znalostí dětské literatury a čtenářství z jiné organizace (nejčastěji z dětského oddělení veřejné knihovny).
Celý článek