ŠvP 5.B Janov nad Nisou

ŠvP 5.B 2014 – 2.den

2. den: Dnes jsme zahájili den zápisem zážitků ze včerejška. Venku vykouklo sluníčko, a tak jsme za ním vyrazili. Přečetli jsme si, co dalšího se v Narnii děje, a pak jsme posvačili s faunem Thumnusem. Následovala cesta zpět skříní do světa lidí. Po dobrém obědě a odpočinku jsme vyrazili na odpolední výlet na rozhlednu Slovanka. V lese jsme si zahráli další hry. Večer měly děti spoustu energie na sportovní vyžití a zakončujeme čtením na dobrou noc.

ŠvP 5.B 2014 (13. června)

3. den: Putujeme dál Narnií. Vydali jsme se po stopách Červenky, která nás přivedla až k bobří hrázi. Po cestě jsme překonávali různé překážky – sháněli si byliny na uvaření čaje, přecházeli po slackline atd. Odpoledne jsme hledali ztraceného Edmunda. Každá skupina dostala mapu s cílem cesty, kam se měla dostat, a bylo jen na nich, kterou trasu zvolí. Nakonec všechny skupiny dorazily do svého cíle. Na závěr nás zastihl drobný déšť, ale už jsme doma v suchu.

4. a 5. den: V sobotu jsme měli naplánovaný celodenní výlet, ale počasí se moc nechtělo. Počkali jsme tedy ještě chvilku a před polednem vyrazili. Původní cíl cesty – vodopády na Jedlové jsme změnili a skončili v Josefově dole. Po cestě jsme hledali rostliny podle popisu. Večer jsme v poklidu odpočívali:) Neděle už zas byla slunečná. Dopoledne část třídy připravila hru pro třeťáky. Odpoledne jsme navštívili chovnou stanici psů husky, večer jsme si u táboráku dali buřtíky a potom nás čekala noční hra v lese.

6. den: Abychom si připomněli, jak se dává první pomoc, měli jsme dopoledne besedu se zdravotnicí Kamčou. Odpoledne jsme si zkoušeli chodit s buzolou a v závěru dne jsme pomohli obyvatelům Narnie vyzrát nad Bílou čarodějnicí. Počasí nám krásně vychází. Užíváme si poslední den.

ŠvP 3.A – Janov nad Nisou

7. den: Po ranním protažení jsme si dali poslední snídani, uklidili poslední zbytky našich věcí z pokojů a čekáme na autobus. Těšíme se na vás v Praze.

ŠvP 3.A/5.B 2014 – 6. den

6. den: Den D. Čeká nás velká výprava za prameny pitné vody a výhledy do jizerskohorských lesů. Ještě před tím si nacvičíme výběr a balení důležitých věcí na pochody po horách. Po 11. hodině jsme vyrazili po modré a dále pak po žluté na Královku, ze které jsem se chtěli podívat na Bedřichov a města pod Jizerskými horami. Dále jsem šli kousek po zelené a sklouzli jsme k vodnímu dílu Josefův důl, podél kterého jsme se dostali až k sypané hrázi. Na ní jsme si vyzkoušeli plastnost a přesnost námi vytvořeného měřítka. Někteří byli opravdu blízko skutečnosti. Po obědě na Josefodolské přehradě jsme se vydali na další rozhlednu, tentokrát nejstarší železnou rozhlednu v České republice, Slovanku. Na ní se nám už podařilo vylézt a spatřit krásy blízkého i dalekého okolí. Neskutečně nás podrželo počasí. Střídalo se jasno a bezvětří a zataženo s větrem, ale ani jednou nám nekáplo. Navštívili jsme i křížovou cestu v okolí Slovanky. Po večeři jsme zabalili kufry a tašky a večer jsme vyhlásili konečně výsledky stoupání na horu a uspořádali závěrečné sportovní soutěže.

ŠvP 3.A/5.B 2014 – 5. den

5.den: Soutěžní rozvičkou jsme přivítali krásný, slunný den, tentokrát afghánského ražení. Proběhla úvodní instruktáž dětských bojovníků a poté jsme si zahráli lesní hru připravenou našimi páťáky. Po obědě jsme konečně vyrazili na naši první větší túru. Na ní jsme pro vás, naše rodiče, vytvořili společný pozdrav ze Severního vrcholu, neboli Severáku. Odpoledne jsme se věnovali všem možný sportovním aktivitám a také lovu bizonů. U táboráku jsme si opekli buřty a prošli si noční stezku, kterou jsme před tím ve dne mapovali.

ŠvP 3.A/5.B 2014 – 4. den

4. den: Pán Jizerských hor, mocný Muhu rozhodl, že se náš dnešní program bude odehrávat především v útrobách našeho Penzionu Pod vlekem. I přesto se nám povedlo vyrazit vstříc rannímu probuzení, sice později, ale přece. Dopoledne jsme se věnovali čtení příběhu o Vilémovi a víle. Před obědem jsme se věnovali zdravovědě – bezvědomí a resuscitaci. Po včerejším dnu vojska jsme se dnes odpoledne přesunuli do Afriky a zkusili jsme si život v místních podmínkách. Po pozdním obědě jsme se vydali na podrobné mapování terénu v okolí, abychom věděli, kam můžeme potmě šlápnout. Po večeři jsme vytvořili nádherné, podrobné mapy okolního lesa a kamenů. Na večer očekáváme malé překvapení.

ŠvP 3.A/5.B 2014 – 3. den

3. den: Před snídaní jsme se pohybovali všichni na hraně rovnováhy, všichni situaci bezpečně zvládli. Po snídani jsme zhodnotili klady a zápory předchozího dne a navrhli změny, postoupili jsme zase o něco blíže vrcholu hory. Dopolední program byl zaměřen a dovednost čtení map, měření a odhadování vzdálenosti, přepočet jednotek a stanovení si vlastního měřítka mapy. Odpoledne se snad konečně vydáme na lov bizonů. Ne, tak přeci jen nastala změna. Bizony můžeme lovit zítra za deště, dnes odpoledne jsme nakonec sbírali byliny do nových herbářů a museli jsme hledat našeho plukovníka, který se ztratil v lese. Tak, tak jsme dohráli první část turnaje ve sportovních soutěžích, protože nám začalo trochu kapat. Večer se pokusíme věnovat kultuře. Jak to dopadne, uvidíte sami.

ŠvP 3.A/5.B 2014 – 2. den

2. den: Brzy ráno jsme přivítali nový den společnou aktivitou na ranním Jizerskohorském sluníčku. Dopolední program začal vyhodnocením předchozího dne a poté jsme se vrhli čtením a psaním odhalit tajemství Jizerských hor. Před obědem nás čeká čtení mapových značek a jejich zakreslování. Po obědě jsme vymýšleli nové mapové značky nutné pro orientaci v blízkém terénu a pak jsme dobíjeli baterky sportovními aktivitami. Někteří se zdárně posunuli směrem k vrcholu „Svaté hory“, cíle naší výpravy. Po večeři jsme zažili kritický moment, kdy se jeden z našich dospěláků vážně zranil na zápěstí a děti mu zranění ošetřili. Den jsme zakončili čtením indiánských příběhů.

ŠvP 3.A/5.B 2014 – 1.den

1. den: Jsme na místě, poobědvali jsme a pomalu se vydáme na průzkum okolního terénu, ale ještě před tím společně vytvoříme „Koleje Janovského ŠvP.“ Před večeří se seznámíme navzájem s ostatními třídami. Po večeři proběhne první instruktáž lovu bizonů. 5.B se pouští do hledání tajů Letopisů Narnie.

Vyzvednutí vysvědčení

Vážení rodiče,
vysvědčení, která si nevyzvednete v běžném termínu 27.6. 2014, budou připravena k vyzvednutí u hospodářky školy pí Bláhové v těchto termínech:
1) Po 30.6.- Čt 3.7. 10:00 – 12:00
2) Po 25.8. – Pá 29.8. 9:00 – 15:00

Pokud Vám ani jeden z těchto termínů nevyhovuje, můžete si vysvědčení vyzvednout první školní den 1.9. 2014.

Finále Prokopské školní ligy 2014

Pod záštitou paní ředitelky PaedDr. Blanky Janovské a šéftrenéra mládeže HC Dukla Praha Ondřeje Bílka se v areálu naší školy uskutečnilo závěrečné měření sil žáků vybraných školy Prahy 13 v miniházené. Ve středu 4.6. nám počasí umožnilo odehrát soutěž jak ve dvou tělocvičnách,tak i na dvou venkovních hřištích. V turnaji změřilo síly 13 družstev kategorie 1.-3. tříd a 8 družstev 4.-5. tříd. V mladší kategorii zvítězilo družstvo Žraloků ze ZŠ Kuncova vedené p. uč. R. Potužníkovou. Žraloci neztratili během celého turnaje ani bod. Hned za nimi skončilo družstvo Bublin ze ZŠ Janského a na 3. místě skupina 2. tříd naší školy. V kategorii starších měla naše škola monopol, protože do turnaje nasadila celkem 4 družstva 5. tříd a 4.C. Právě posledně jmenovaná třída celé finále vyhrála a potvrdila strmý růst výkonnosti v miniházené. O vítězí sice rozhodovala minitabulka 3 družstev, ale 4.C zvítězila s náskokem 2 branek především díky skvělé obraně. Velké poděkovaní patří třídní 4.C M. Pávkové za pečlivé vedení žáků a práci v TV. Na 2. místě se umístili Assasinové z 5. třídy ZŠ Kuncova a pohár za 3. místo převzali čtvrťáci z FZŠ Brdičkova.

Velké poděkování patří kromě výše jmenovaným také třídním učitelům zúčastněných tříd naší školy a žákům 8. tříd, D. Žďárskému, D. Kaminski, I. Derdovi, L. Vránovi, V. Benešovi, J. Staňkovi, T. Jílkovi a T. Pokornému za pomoc s organizací a bezproblémové rozhodování soutěžních utkání. Nesmíme zapomenout na ostatní zaměstnance školy, kteří podpořili zdařilý průběh turnaje, J. Helikar (návrh diplomů) a P. Bláhová (tisk diplomů). Turnaj by neproběhl bez pomoci nadšených lidí mimo naši školu jako jsou například R. Potužníková a E. Fonferová (Kuncova), E. Drešerová (Brdičkova), T. Kubánková (Jánského), M. Josefusová (HC Dukla Praha) a další.