Školní poradenské pracoviště
Andrea Kroftová
- ředitelka, výchovná poradkyně
- kariérové poradenství k volbě střední školy či víceletých gymnázií
- přihlášky na gymnázia/sš
Kristýna Krečová
- zástupkyně ředitelky pro 2. stupeň, výchovná poradkyně
- administrativa spojená s asistenty pedagoga
- absence pedagogických pracovníků a suplování
- koordinace a podpora učitelů a asistentů pedagoga na 2. stupni
- komunikace s špz (ppp, spc atd.)
Petra Neubergerová
- výchovná poradkyně
- administrativní podpora při tvorbě a vyhodnocování ivp, plpp, po
- komunikace s špz (ppp, spc atd.)
Michaela Škrabová (Jarmila Foltýnová)
- školní psycholožka
- péče o žáky a třídní kolektivy od 1. do 4. třídy
- podpora učitelů a asistentů pedagoga na 1. stupni
- realizace růstových a rozvojových skupin pro žáky
- vedení intervenčních skupin pro pedagogický sbor
Martina Hanušová
- školní psycholožka
- koordinace a prezentace špp
- péče o žáky a třídní kolektivy od 5. třídy
- podpora učitelů a asistentů pedagoga na 2. stupni
- vedení intervenčních skupin pro pedagogický sbor
- školní dotazníky pro špz (2. stupeň)
- diagnostika k volbě sš pro žáky 9. tříd
Zuzana Černá
- školní metodička prevence
- zajišťování, tvorba a realizace preventivních programů ve třídách (primární, selektivní)
- metodická, koordinační a poradenská činnost v oblasti prevence rizikového chování
- komunikace s externími organizacemi
- tvorba a naplňování krizového plánu a preventivního programu školy
Viktorie Henzlová
- školní speciální pedagožka
- koordinátorka péče o nadané žáky pro 1. stupeň
- péče o 3. - 5. třídy
- péče o žáky na 2. stupni
Hana Pěvná
- koordinátorka péče o nadané žáky pro 2. stupeň
Zuzana Majstrová
- hlavní koordinátorka péče o nadané žáky
Radmila Pokorná
- školní speciální pedagožka
- péče o 1. a 2. třídy a některé vybrané další třídy
- spolupráce při tvorbě ivp a plpp na 1. stupni
- podpora učitelů a asistentů pedagoga na 1. stupni
- školní dotazníky pro špz (1. stupeň)
- lekce fie pro nadané žáky
Michaela Patočková
- zástupkyně ředitelky pro 2. stupeň
- koordinace a péče o žáky s odlišným mateřským jazykem (omj), cizojazyční ap
- koordinace a podpora učitelů a asistentů pedagoga na 1. stupni
Školní psycholog
Mgr. Martina Hanušová
(třídy, žáci, rodiče, ped. pracovníci 5. - 9. třída)
martina.hanusova@fzs-chlupa.cz
Mgr. Michaela Škrábová
(třídy, žáci, rodiče, ped. pracovníci 1. - 4. třída)
michaela.skrabova@fzs-chlupa.cz
Práce s riziky
Činnost školních poradenských pracovišť se zaměřuje na rizika výchovně-vzdělávacího procesu. Mezi nejzávažnější patří školní neúspěšnost žáků, nedostatečná péče o děti se specifickými vzdělávacími potřebami a sociokulturní odlišností a rizikové chování. Nemalou pozornost věnuje projekt i nadaným dětem.
Pokud jsou děti v ohrožení optimálního studijního, profesního i osobního růstu, školní poradenská služba umožňuje vyhodnocení aktuální situace dětí a poskytnutí adekvátní podpory a poradenské péče.
Práce s tzv. riziky zahrnuje preventivní přístup k problematice, který vyžaduje vysokou odbornost pracovníků školního poradenského pracoviště. Včasné odhalování rizika a cílená práce s těmito riziky jsou důležitými tématy projektu, která mají vést k efektivnímu školnímu poradenství a ke zlepšení sociálního klimatu ve školním prostředí. Současně se předpokládá, že včas poskytnutá poradenská péče vede k prevenci vlastního rizikového chování.
Školní poradenské pracoviště – struktura a aktivity
Školní psychologové a školní speciální pedagogové, spolu s výchovnými poradci, školními metodiky prevence a konzultačními týmy pedagogů tvoří školní poradenská pracoviště (ŠPP). Hlavním cílem ŠPP je poskytování včasné diagnostiky a intervenční péče žákům ZŠ a SŠ (včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků ohrožených předčasným odchodem ze vzdělávání), jejich rodičům a učitelům; tyto služby jsou zaměřeny na práci s riziky, která mohou ovlivňovat průběh vzdělávání a osobní dráhu žáků.
Speciální pedagog
Mgr. Radmila Pokorná
radmila.pokorna@fzs-chlupa.cz
Mgr. Viktorie Henzlová
viktorie.henzlova@fzs-chlupa.cz
Zaměření práce školního speciálního pedagoga
Podpora žákům:
- s poruchami učení
- individuální péče (diagnostika, konzultace, poradenství)
- náslechy ve vyučovacích hodinách
- práce s třídním kolektivem (dle potřeby – hodina, intervence, diagnostika)
- vedení pravidelných reedukačních skupin pro žáky s poruchami učení
- podpora žáků s nadáním
- předmět speciálně pedagogická péče
Podpora asistentům, vychovatelkám ve ŠD:
- konzultace a metodická podpora při práci s žáky s potřebou podpory
Podpora učitelům:
- konzultace pro učitele s dokumentací: tvorba a vyhodnocování plánů podpory, individuálních vzdělávacích plánů, při spolupráci s poradnami a SPC
- metodická pomoc při výuce
- individuální konzultace v oblasti výukových problémů žáků
Podpora rodičům:
- individuální konzultace při studijních problémech dětí – jednorázové i pravidelné
- speciálně-pedagogické poradenství
- koordinace další odborné péče
Prevence patologických jevů
Mgr. Zuzana Černá
zuzana.cerna@fzs-chlupa.cz
Náplň práce
Školní metodik prevence zajišťuje koordinační, metodickou, poradenskou a realizační činnost v oblasti prevence rizikového a nevhodného chování, jako je např. šikana, užívání návykových látek, rizika duševní nepohody, nevhodného sexuálního chování, poruch příjmu potravy. Naopak podporuje zdravý životní styl a odpovědné chování. Spolupracuje zejména s ostatními pracovníky školního poradenského pracoviště a třídními učiteli a spolu s nimi podporuje vytváření bezpečného klimatu školy. Pravidelně monitoruje aktuální trendy v oblasti prevence a na základě potřeb školy navrhuje nové metody a aktivity. Cílem jeho práce je vytvářet školní prostředí, ve kterém se žáci cítí bezpečně a jsou podporováni ve svém osobnostním a sociálním rozvoji a zdravém životním stylu.
Metodička prevence
K tomu u nás na škole slouží spolu s preventivními programy zároveň předmět Já a společnost, který se zaměřuje na osobnostní růst, jako je utváření vlastní sebehodnoty, sebepoznání nebo nácvik komunikačních dovedností a vhodných sociálních interakcí. Metodička prevence, která učí i tento předmět, vystudovala obor sociální pedagogika a pedagogické poradenství na FF UK, absolvovala stáže např. ve Středisku výchovné péče Klíčov a úspěšně ukončila akreditovaný Sebezkušenostní výcvik ve vedení tříd a skupin osobnostního rozvoje KVP v rozsahu 600 hodin.