Školní poradenské pracoviště

Andrea Kroftová

  • ředitelka, výchovná poradkyně
  • kariérové poradenství k volbě střední školy či víceletých gymnázií
  • přihlášky na gymnázia/sš

Kristýna Krečová

  • zástupkyně ředitelky pro 2. stupeň, výchovná poradkyně
  • administrativa spojená s asistenty pedagoga
  • absence pedagogických pracovníků a suplování
  • koordinace a podpora učitelů a asistentů pedagoga na 2. stupni
  • komunikace s špz (ppp, spc atd.)

Petra Neubergerová

  • výchovná poradkyně
  • administrativní podpora při tvorbě a vyhodnocování ivp, plpp, po
  • komunikace s špz (ppp, spc atd.)

Michaela Škrabová (Jarmila Foltýnová)

  • školní psycholožka
  • péče o žáky a třídní kolektivy od 1. do 4. třídy
  • podpora učitelů a asistentů pedagoga na 1. stupni
  • realizace růstových a rozvojových skupin pro žáky
  • vedení intervenčních skupin pro pedagogický sbor

Martina Hanušová

  • školní psycholožka
  • koordinace a prezentace špp
  • péče o žáky a třídní kolektivy od 5. třídy
  • podpora učitelů a asistentů pedagoga na 2. stupni
  • vedení intervenčních skupin pro pedagogický sbor
  • školní dotazníky pro špz (2. stupeň)
  • diagnostika k volbě sš pro žáky 9. tříd

Zuzana Černá

  • školní metodička prevence
  • zajišťování, tvorba a realizace preventivních programů ve třídách (primární, selektivní)
  • metodická, koordinační a poradenská činnost v oblasti prevence rizikového chování
  • komunikace s externími organizacemi
  • tvorba a naplňování krizového plánu a preventivního programu školy

Viktorie Henzlová

  • školní speciální pedagožka
  • koordinátorka péče o nadané žáky pro 1. stupeň
  • péče o 3. - 5. třídy
  • péče o žáky na 2. stupni

Hana Pěvná

  • koordinátorka péče o nadané žáky pro 2. stupeň

Zuzana Majstrová

  • hlavní koordinátorka péče o nadané žáky

Radmila Pokorná

  • školní speciální pedagožka
  • péče o 1. a 2. třídy a některé vybrané další třídy
  • spolupráce při tvorbě ivp a plpp na 1. stupni
  • podpora učitelů a asistentů pedagoga na 1. stupni
  • školní dotazníky pro špz (1. stupeň)
  • lekce fie pro nadané žáky

Michaela Patočková

  • zástupkyně ředitelky pro 2. stupeň
  • koordinace a péče o žáky s odlišným mateřským jazykem (omj), cizojazyční ap
  • koordinace a podpora učitelů a asistentů pedagoga na 1. stupni
Struktura Školního poradenského pracoviště
Struktura Školního poradenského pracoviště

Školní psycholog

Mgr. Martina Hanušová
(třídy, žáci, rodiče, ped. pracovníci 5. - 9. třída)
martina.hanusova@fzs-chlupa.cz 

Mgr. Michaela Škrábová
(třídy, žáci, rodiče, ped. pracovníci 1. - 4. třída)
michaela.skrabova@fzs-chlupa.cz

Práce s riziky

Činnost školních poradenských pracovišť se zaměřuje na rizika výchovně-vzdělávacího procesu. Mezi nejzávažnější patří školní neúspěšnost žáků, nedostatečná péče o děti se specifickými vzdělávacími potřebami a sociokulturní odlišností a rizikové chování. Nemalou pozornost věnuje projekt i nadaným dětem.

Pokud jsou děti v ohrožení optimálního studijního, profesního i osobního růstu, školní poradenská služba umožňuje vyhodnocení aktuální situace dětí a poskytnutí adekvátní podpory a poradenské péče.

Práce s tzv. riziky zahrnuje preventivní přístup k problematice, který vyžaduje vysokou odbornost pracovníků školního poradenského pracoviště. Včasné odhalování rizika a cílená práce s těmito riziky jsou důležitými tématy projektu, která mají vést k efektivnímu školnímu poradenství a ke zlepšení sociálního klimatu ve školním prostředí. Současně se předpokládá, že včas poskytnutá poradenská péče vede k prevenci vlastního rizikového chování.

Školní poradenské pracoviště – struktura a aktivity

Školní psychologové a školní speciální pedagogové, spolu s výchovnými poradci, školními metodiky prevence a konzultačními týmy pedagogů tvoří školní poradenská pracoviště (ŠPP). Hlavním cílem ŠPP je poskytování včasné diagnostiky a intervenční péče žákům ZŠ a SŠ (včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků ohrožených předčasným odchodem ze vzdělávání), jejich rodičům a učitelům; tyto služby jsou zaměřeny na práci s riziky, která mohou ovlivňovat průběh vzdělávání a osobní dráhu žáků.

Speciální pedagog

Mgr. Radmila Pokorná
radmila.pokorna@fzs-chlupa.cz 

Mgr. Viktorie Henzlová
viktorie.henzlova@fzs-chlupa.cz

Zaměření práce školního speciálního pedagoga

Podpora žákům:

  • s poruchami učení
  • individuální péče (diagnostika, konzultace, poradenství)
  • náslechy ve vyučovacích hodinách
  • práce s třídním kolektivem (dle potřeby – hodina, intervence, diagnostika)
  • vedení pravidelných reedukačních skupin pro žáky s poruchami učení
  • podpora žáků s nadáním
  • předmět speciálně pedagogická péče

Podpora asistentům, vychovatelkám ve ŠD:

  • konzultace a metodická podpora při práci s žáky s potřebou podpory

Podpora učitelům:

  • konzultace pro učitele s dokumentací: tvorba a vyhodnocování plánů podpory, individuálních vzdělávacích plánů, při spolupráci s poradnami a SPC
  • metodická pomoc při výuce
  • individuální konzultace v oblasti výukových problémů žáků

Podpora rodičům:

  • individuální konzultace při studijních problémech dětí – jednorázové i pravidelné
  • speciálně-pedagogické poradenství
  • koordinace další odborné péče

Prevence patologických jevů

Mgr. Zuzana Černá
zuzana.cerna@fzs-chlupa.cz 

Náplň práce

Školní metodik prevence zajišťuje koordinační, metodickou, poradenskou a realizační činnost v oblasti prevence rizikového a nevhodného chování, jako je např. šikana, užívání návykových látek, rizika duševní nepohody, nevhodného sexuálního chování, poruch příjmu potravy. Naopak podporuje zdravý životní styl a odpovědné chování. Spolupracuje zejména s ostatními pracovníky školního poradenského pracoviště a třídními učiteli a spolu s nimi podporuje vytváření bezpečného klimatu školy. Pravidelně monitoruje aktuální trendy v oblasti prevence a na základě potřeb školy navrhuje nové metody a aktivity. Cílem jeho práce je vytvářet školní prostředí, ve kterém se žáci cítí bezpečně a jsou podporováni ve svém osobnostním a sociálním rozvoji a zdravém životním stylu. 

Metodička prevence

K tomu u nás na škole slouží spolu s preventivními programy zároveň předmět Já a společnost, který se zaměřuje na osobnostní růst, jako je utváření vlastní sebehodnoty, sebepoznání nebo nácvik komunikačních dovedností a vhodných sociálních interakcí. Metodička prevence, která učí i tento předmět, vystudovala obor sociální pedagogika a pedagogické poradenství na FF UK, absolvovala stáže např. ve Středisku výchovné péče Klíčov a úspěšně ukončila akreditovaný Sebezkušenostní výcvik ve vedení tříd a skupin osobnostního rozvoje KVP v rozsahu 600 hodin.